• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur vanligt är det att man måste skicka arbetsgivarintyg

Verci

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 December 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hur vanligt är det att man måste skicka arbetsgivarintyg, när har det hänt personligen?
Om man angett samma lön som det är enligt taxeringen minskar väl den risken?
Tycker bara generellt det ger vibbar från ams och a-kassan typ, som om man har nån myndighet att göra med igen. Så slipper helst den där cirkusen med att springa och fråga om sånt. Finns det några typiska arbetsgivarintyglångivare som man kan stryka?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Inte jättevanligt men det förekommer....är det stora förändringar från det som syns är risken mycket större att dom kräver in det. Av mig har bara Forex krävt det och jag nog haft dom flesta andra genom åren:)
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hur vanligt är det att man måste skicka arbetsgivarintyg, när har det hänt personligen?
Om man angett samma lön som det är enligt taxeringen minskar väl den risken?
Tycker bara generellt det ger vibbar från ams och a-kassan typ, som om man har nån myndighet att göra med igen. Så slipper helst den där cirkusen med att springa och fråga om sånt. Finns det några typiska arbetsgivarintyglångivare som man kan stryka?
Jag gjorde en ansökan om samlingslån denna vecka på 350k, fick många erbjudande den bästa var Lån & Spar Bank 4,6% Marginalen Bank 4,7%. Valde Lån & Spar Bank fick direkt svar att lånet var beviljat skrev under avtal med BankID, dagen efter ringer de och har lite frågor som ” är det ok om vi ringer din arbetsgivare” jag sa givetvis nej tyckte det var trams då jag har haft tillsvidareanställning sedan 2009, stabil inkomst sedan dess, 519k 2018. Annullerade avtalet och kontaktade Advisa igen och valde Marginalen Bank istället så en stor varning ?? för Lån & Spar Bank.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Kräver inte Marginalen komplettera med lönspec eller intyg från arbetsgivaren?
Nej inte för mig, när jag valde dem så på kreditavtalet så var den enda kompletteringen foto av körkort vilket du laddade upp digitalt, efter signering så tog det 1 dygn sedan landade pengarna på kontot, inga samtal till arbetsgivare eller arbetsgivarintyg. Uppgav inkomst för 2018 enligt deklaration.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Bara fått visa lönespec
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp